Saturday, November 1, 2008

حداد







******






****






******







****









12 comments:

أسير الجراح said...

امممممممممممممممم



مش عارف اقول اية


حيران


بس جميلة الصور


كل الود



اسير الجراح

عبد من عباد الله said...

بالنسبه للمدرس مش عارف اقول ايه غير انه سئ الحظ للأسف .....

اه هو الضرب غلط و ممنوع و كل حاجه بس هو في الاول و في الاخر زي اي حد فينا كان قاصد انه يضرب علشان يأدب مش اكتر حظه السئ ان الضرب زاد منه شويه و الواد اجله جه دلوقتي و توفى لكن هو مش حادث قتل يعني .. ببساطه انت ممكن تضرب ابنك و تضربه جامد كمان علشان غلط في حاجه انت منبه عليها و لكن تخيل لو ابنك مات في مره من المرات و انت بتضربه احنا حنقول عليك ايه ؟؟؟ اب مش بيرحم و كمان دا عيل يضربه لحد ما يموته !! وانت حتكون سعتها بتضرب اخماس في اسداس و الله يا اخونا ما كان قصدي انا عادي يعني كنت عايز اقسو عليه شويه لكن مكنتش اعرف انها حتوصل لكدا .....

مش دفاع عن المدرس و لا دفاع عن الضرب بس كمان لازم نؤمن بأن فيه حاجه اسمها قدر انت ممكن تتخانق مع واحد على حاجه تافه مثلاً خبط عربيتك تقوم تمسك في خناقه عادي يعني بتحصل كل يوم بس حظك السئ انك ساعت ما مسكت في خناقه اجله جه بس في الاخر مين اللي كان بيتخانق معاه ؟؟؟ انت و انت اللي موته و معندكش رحمه و كل دا علشان عربيه و بصه الراجل شلكه طيب ازاي و انت ربنا مديك صحه تفتريها بيها على الناس يعني ... و كل الكلام دا حيتقال .

ارجوا ان يكون اتفهم قصدي بس

Unknown said...

عروستي..!

youssuf said...

انتي عارفة انا تعبت قد ايه عشان قلاقي المدونة بتاعتك يا ساتر يارب
..............
بالمناسبة هي حلوة جدا و حتابعها بكل شك ( اه بكل شك انا مغلطتش في الكلام )
..............
في الحقيقة انا معرفتش حد من الصور إللي انتي حطتيها و عاملة حداد عشانهم غير طبعا علم مصر بس ماكدبش عليكي انا خفت جدا لما شفت صورة الولد الصغير اوعي تقولي ان الولد لاقدر الله توفي اكيد دة ترميز لحاجة مش اكثر
..............
بعتذر اني حطيت إزازة المايه علي الأرض علي فكرة

Anonymous said...

أظن الممفروض تحطي صورتي معاهم يا ايما ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

دمي تقيل

إيما said...

أسير الجراح

حيران ليه!!

نورت المدونة
تحياتي
:)


عبد من عباد الله

سيء الحظ!!هو فعلا سيء الحظ أنا معاك..سيء الحظ ومجرم في نفس الوقت ..قاصد
يضرب عشان يأدب مش اكتر!! آسفة جدا ..أولا مين قالك إنك صح لما تضرب ابنك وتضربه جامد عشان تربيه!!وحتي لو اتفقنا علي ان الضرب وسيلة تربية لما اضرب طفل سواء كان ابني ولا مش ابني ويموت في إيدي ابقي مجرمة وملهاش مسميات تانية
أنت بتقول فيه حاجة اسمها قضاء وقدر وأنا موافقة جدا علي كلامك وقدر إسلام أنه توفي لأنه استاذه اللي بيعلمه اعتبر إن وسيلته في (تربية ) طفل أخطأ -أيا كان نوع الخطأ- إنه يضربه ضرب مبرح لدرجة انه يسبب له تهتك في الرئة وبكل الكدمات والاصابات دي !!هنا قبل ما تتكلم عن القضاء والقدر اتكلم عن الرحمة اللي مبقتش موجودة والعنف والقسوة اللي بقت رد الفعل الطبيعي وعن العالم المريض اللي عايشين فيه ..اتكلم عن غياب الأسلوب التربوي في ناس مفروض إنهم مسئولين عن التربية مع التعليم ..إتكلم عن مجتمع يستحق المحاكمة مع المدرس لأنه مدان ومشوه
أرجو إني أكون أنا كمان وضحت رأيي
وشكرا لوجودك ونورت المدونة
:)


دافنشي

عروستي!!! بس دي مش ألغاز!!
طيب أقول كمان
:)

يوسف

طبعا يا فندم لازم تتعب عشان تلاقي المدونة أمال تبقي مدونتي منسية إزاي يعني :)

طبعاسعيدة برأيك في المدونة حتي لو بتجامل وهتابع بكل شك :p

الصور يا يوسف بالترتيب كدة لنعمات البحيري الأديبة والكاتبة الله يرحمها واللي اتوفت الشهر اللي فات .. والولد اللي زي القمر ده يبقي إسلام وآسفة جدا لو هاصدمك وهاضايقك لما تعرف إنه اتوفي وعلي إيد مدرسه اللي كان بيعاقبه..وطبعا الصورة التالتة دي للقطة من المحكمة في قضية أول تحرش وبطلتها المشهورة نهي رشدي اللي المجتمع أدانها واتهموها إنها محترفة قضايا تحرش مرة و إنها اسرائيلية مرة تانية علي أساس إنها حتي لو اسرائيلية ولا من المريخ حتي يبقي المتحرش بريء ومظلوم ومش غلطان هي اللي غلطانة ..
والصورة الأخيرة زي ما قلت طبعا لعلم الفقيدة مصر!!

تحياتي ونورت المدونة بجد يا يوسف
:)

جومانا

لأ انا هاحط صورتك مع الناس اللي تستاهل الضرب
بعد الشر عليكي متقوليش كلام وحش كدة تاني فاهمة!!
:)

كأنني أنا said...

انا زعلانة أوي

:(



المدونة رائعة .. يستحيل أن تنسى :)

r said...

عندك حق
كل يوم بنفقد شئ غالى عليا
وبراءه جديده جوانا او حتى بنشوفها
الناس دى فى منها كتير
بس صوره مصر معاهم
دا الهم الاكبر
ربنا يسامح اللى كانوا السبب
او يجازيهم لو يستاهلوا

إيما said...

كأنني أنا

آسفة لو كنت فكرتك بالزعل وميرسي علي زيارتك وعلي كلماتك الجميلة :)
نورتي المدونة
:)

بسنت

كان لازم تكون صورة مصر معاهم بس أنا حتي محبتش أخليها في الأول يا بسنت..
أهلا بيكي في المدونة:)
تحياتي

أمير الثرى said...

بجد تجننى يا ايما
بحبك موت و بحب مدونتك و كل تدويناتك
رونى

إيما said...

روني
بس أنا باحبك أكتر إنتي عارفة :)

عزيـــــــــــــز المصرى said...

يخيل إلىّ أننى كنت فى يوم ما أتابع هذه المدونة ): .. زمن مضى وتذكرت الاسم .. منسى وحر فى خيالك .. هرعت إليها فوجدتها مازالت هنا !!
دمت ودامت مدونتك يا دكتورة وأرجو أن تكونى بخير حال
أحمد